الثلاثاء، 25 مارس 2014

مستنية الاجازة علشان أكتئب

في الواقع أنا لحد دلوقتي متماسكة إلى حد يثير الدهشة..عازلة كل حاجة عني
كل حاجة بتحصلي أنا او للي حوالي أو بتحصلل في البلد
أي حاجة بتستدعي التفكير والحزن\الشفقة\الاحباط\الأمل..أي حاجة بتستهلك أي حاجة مني عازلاها
طول الوقت عمالة تحصل حاجات وحاجات وحاجات وانا عمالة أركنها على جنب واركنها واركنها
لإنه في وضعي ده لو وقعت مش هاقوم ومينفعش ماقومش
مجرد تخزينك لحاجات مش علشان تعملها لاحقا لأ علشان تدركها\تحسها لاحقًا ده شيء في حد ذاته مرهق
أنا حقيقي مستنية أخلص علشان أزعل براحتي علشان افتكر كل حاجة حصلت وركنتها على جنب
وابدأ استوعبها واحسها
وفي الواقع بردو الزعل بيريح..إنه حاجة تحصلك أو تحصل لاي حد وتزعل وتزعل منها وزعلك يروح او ميروحش ده شيء بيريح
حاجة حصلت وراحت لحالها
غير لما تكون عاين الحاجة لوقت..بتهرب منها لحد ما تفضالها !
شيء مقيت
ده بالإضافة إلى إن الواحد لا يستطيع إنه ينكر إنه بطريقة أو بأخرى النتيجة هتضيف سبب لكي نكتئب من أجله إلى الأسباب الأخرى
*تنـــــــــــــــــــــــــــــــــهـــــــيــــــــدة كبيرة*
                                                       "ونقول يارب تكون في العون "

هناك تعليقان (2):

  1. ما بعرف شو قول ...
    أنا بفهم عن شو عم تحكي .... بالضبط ..
    طرد الأفكار و الأحزان كل ما تخطر ع البال , شيء اتقناه فعلا ً ...
    نرهق نفسنا طول اليوم , منشان ما نستسلم لأفكارنا قبل النوم .... طريقة فعّالة و منستخدمها بكثرة ..

    غريب أنو تنهيدة كبيرة صدرت مني هلأ أنا كمان !

    ردحذف